אגו

אחד הדברים שדופקים את המוזיקאים באופן קבוע הוא אגו.

 

כיצד זה מתבטא? בהמון מובנים. למשל, להתעקש לעשות הכל לבד. להקליט לבד, למקסס לבד, למאסטר לבד, לנגן לבד ולהישאר לבד.

אני יכול לספר לך שאת האלבום שלי החלטתי לא למקסס! אני חושב שזו היתה אחת ההחלטות ההפקתיות הנכונות ביותר שעשיתי.

את האלבום הזה היקלטתי, וכתבתי והלחנתי ועוד הרבה ו'אים כאלו ואחרים. כשניסיתי למקסס אותו זה נשמע פשוט גרוע.

אפשר לומר שבשלב זה כבר שמעתי מה@#$. כבר לא הייתי אובייקטיבי כלל וזה השפיע על האופן שבו שפטתי את המיקס.

חוץ מזה, טכנאי מיקס הוא סוג של 'קצב' באופן מסויים. הוא חייב להכניס את כל האינפורמציה הזו לשני רמקולים אומללים ששואלים

עצמם "למה זה מגיע לנו??"

 

 

חייבים להבין שאי אפשר להכניס גם את תפקיד הבס המגניב וגם את הרגיסטר הנמוך של הפסנתר וגם את הנמוכים של הגיטרה שמנגנת דיסטורשן

לפנים. העניין הוא, שאתה שיצרת את כל זה, כואב לך הלב לחתוך. אבל לטכנאי מיקסים..הרבה יותר קל. אין לו סנטימנטים.

וכך בדיוק צריך לעשות מוזיקה. ללא סנטימנטים! לכן אתה צריך עוד מוחות איתך. שיהיה לך יותר ווייב יצירתי וגם שיהיה יותר קל להחליט את

מה מעיפים ואת מה משאירים.

 

 

עוד דבר שדופק קצת את המוזיקאי בעל האגו, הוא העובדה שהוא חושב שכולם "יעופו" על החומרים שלו ברגע שהם יצאו לאוויר העולם.

אני למשל החלטתי כרגע, שרוב ההופעה שלי (וכשאני אומר רוב אני מתכוון ל 95%), תהיה קאוורים.

למה? כי מי מכיר אותי? אבל ברגע שמישהו יושב בהופעה ושומע אותי שר קאוורים ותחבר אליי אישית, הוא יקבל בחיבוק גדול את שלושת השירים

המקוריים שלי בסוף. ואז הרווחתי. פשוט כך. הרווחתי מאזין אוהד, הרווחתי בהופעה (כי על הופעת קוורים משלמים), והרווחתי ניסיון והכי חשוב

חווייה!

 

 

אז איפה האגו פוגש אותנו בנוסף? ציוד רבותיי ציוד!!!

אני מכיר אנשים בעלי יכולת בינונית עם ציוד מטורף שעלה להם מאות אלפי שקלים. השאלה היא למה? האם האוזן שלך כזו מפותחת שאתה

צריך מוניטור אולפני ב 20000 ש"ח. קודם כל תלמד להוציא את המיטב ממוניטור שעולה 2000 ש"ח.

הדוגמה הכי טובה זה המוניטור הקלאסי "NS10" של ימאהה. טכנאים קוראים לו Shit box. ולמה? כי באמת יש לו סאונד לא מלהיב במיוחד.

אבל במשך שנים כולם ידעו שאם זה נשמע נכון ב NS10, זה נשמע נכון בכל מקום. כמובן שיש לזה סייגים שלא אכנס אליהם כאן.

אני יכול רק לספר ששנים עבדתי עם זוג מוניטורים אולפניים די מצ'וקמק של EVENT ואיתם עשיתי הרבה מוזיקה.

מתי החלפתי אותם? כשהרגשתי שהם "קטנים עליי" ושהם ממש מגבילים אותי במובן הזה שהאוזן שלי הרבה יותר מפותחת ממה שהם יכולים

לגלות לי כשאני מפיק שיר חדש (שלי או של מישהו אחר.)

תחסכו כסף ואל תשתגעו. אם אתם בתחום הזה, סביר להניח שמיליונרים אתם לא. תשקיעו במה שבאמת חשוב.

תשקיעו בהופעות שלכם, בהפקות שלכם, בשיווק. תשקיעו באנשים סביבכם. תלכו איתם לבית קפה. כך תיצרו קשרים שישרתו אתכם שנים קדימה.

כפתורים ופיידרים, גיטרות וינטג' ואת הבס של ויקטור ווטן תמיד תוכלו לקנות מאוחר יותר.

 

אני אשמח לשמוע את דעתכם.

נשלח ב בלוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*