חמישה דברים שאתה צריך לעשות כשאתה מקליט גיטרות.

DSCF4594
1. בהקלטה ה source הכי חשוב.
 
לא משנה איזה מיקרופון יש לך ואיזה פראמפ..הגיטרה שלך והמגבר שלך הם
 
בסופו של דבר מה שאתה מקליט. גיטרה, המדבר, מיתרים וכל הציוד שלך חייב
 
להיות במצב אופטימאלי להשגת הסאונד הטוב ביותר.
 
 
2. מיקום המגבר.
 
התהלך בחדר לאורכו ולרוחבו ותזמזם משהו. השתדל שזה יהיה בחלקו
 
הנמוך של הקול שלך. הקשב לתגובה של החדר. במקום בו הקול שלך ישמע
 
הכי מפוקס ומלא, שם מקם את המגבר.
 
הנח את המגבר על כסא – כך תפחית היווצרות מיותרת של תדרים נמוכים.
 
כמו כן, הימנע מלהניח את מגבר בפינות.
 
 
3. גודל המגבר.
 
במידה ואתה מקליט בחדרון קטן (בוט הקלטה), עדיף שתבחר מגבר קטן.
 
כך תוכל "לפתוח אותו" – כלומר לנצל יותר את ה gain של המגבר.
 
במיוחד במגברי מנורות.
 
בחדר גדול תוכל להשתמש במגבר גדול – דבר זה ייתכתב יותר עם האמביינס
 
(תחושת ההדהוד) של החדר.
 
 
4. מיקומך ביחס למגבר.
 
הרבה גיטריסטים טועים בכך שהם חושבים שהם יודעים איך הם נשמעים
 
כאשר הם עומדים לצד המגבר. האמת היא שתדע באמת איך המגבר נשמע
 
כשתעמוד מולו. כך תקבל את התמונה המדוייקת ביותר בעיקר לתדרי
 
האמצע הגבוהים שהם חלק חשוב ביותר סאונד שלך.
 
 
5. מיקרופון
 
יש המון מיקרופונים שייעשו את העבודה.
 
כמה "חוקי אצבע": קונדנסרים עם דיאפרגמה גדולה ייתנו לך צליל יותר רך
 
ופתוח. בעוד דינאמיים ייתנו לך בד"כ צליל יותר מחוספס ואגרסיבי בתדרי
 
האמצע.
 
אישית, אם אני בחלל גדול, אני נוטה בד"כ לאהוב קונדנסר כמו Audio technica 5050 במרחק של כמטר מהמגבר.
 
מבחינת דינאמיים אני ממליץ מאוד על הסנהייזר 421, מוצב צמוד למגבר.
 
אפשר כמובן לשחק עם כיוון הציר – on axis = מיקרופון מופנה הישר
 
למרכז הקונוס של הרמקול. Off axis = מיקרופון מוטה הצידה ממרכז הקונוס
 
של הרמקול.
 
אתם מוזמנים לשייט באתר ולהקשיב לחומרים שלי, אותם גם הפקתי והקלטתי.
 
שיהיה בהצלחה!
 
רוני

 

נשלח ב בלוג עם התגית: , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*